Agrifair - História

História

Vízia sa mení

Vývoj sa nedá zastaviť. A kto by aj chcel, že áno….?.

Pred 17 rokmi sme predpokladali, že hlavným predmetom našej činnosti bude predaj a servis poľnohospodárskej techniky. Naše logo malo túto našu činnosť plne symbolizovať…




Behom nasledujúcich rokov sme ovšem svoju činnosť rozšírili. Naše staré logo, verné našim prvotným podnikateľským zámerom, začalo našich zákazníkov miasť. Nejakú dobu sme sa snažili prispôsobiť logo našim novým aktivitám, rozšírili aj názov našej firmy a chceli ho tak prispôsobiť týmto novým aktivitám(Agri fair – POWER LIFT), ale vlani, kedy sme si pripomenuli 15 rokov činnosti našej firmy, sme sa rozhodli náš „výsostný znak“ unifikovať – zjednodušiť tak, aby znázorňoval neustály vývoj našej spoločnosti a zároveň naznačoval to, že naša firma je celok, ktorý je zložený z niekoľkých stredísk a ako celok nebude nikdy uzavretý ďalšiemu vývoju.
Zároveň sme sa rozhodli skrátiť názov firmy na pôvodný AGRI FAIR s.r.o. Boli sme veľmi radi, že náš dvorný grafik, Ondra Klos z Pardubického Studia grafického designu Ondřeje Klose a Matouše Mědílka, naše logo- teda symbol charakterizujúcí našu firmu - stvárnil ako rastlinné bunky, ktoré sa neustále vyvíjajú, obnovujú a sú jedna s druhou spojené. Veď vzťah k prírode a poľnohospodárstvu je nám taký blízky (predaj poľnohospodárskej techniky, výstavba bioplynových elektrární)….

Nové logo ale má tiež symbolizovať do seba zapadajúce ozubené súkolie dobre pracujúceho stroja (predaj, servis a vývoj zdvíhacích a manipulačných zariadení, predaj dopravnej techniky…). Činnosť každej našej divízie - strediska je potom graficky zvýraznená akýmsi „podlogom“ – znakom zloženým z buniek nášho loga. Tento znak sa stane postupom času symbolom jednotlivých stredísk. Prípadné naše ostatné aktivity (podpora športu a kultúry, organizovanie športových či kultúrnych akcií apod.) nájdu tiež svoj znak – podlogo-ktorý bude opäť vytvorený z rovnakých „buniek“ alebo „ozubených kolies“ ako naše hlavné logo.

K pochopeniu významu loga ešte prikládam názor Grafika Ondřeje Klosa :

Klasická marketingovo-zbožštená fráza: „Logo je základom firiemnej vizuálnej identity.“ Ale čo je logo? Je toto vôbec správny postup? Môžeme začať budovanie firemnej vizuálnej identity niečím, čo tradične vnímame pod pojmom logo? Vytvorí nám tento fliačik v rohu inzerátu a nekonečnej bezvýznamovej kompozičnej hry s takým „obrázkom“ niečo ako podporu skutočnej identity? Ťažko. Taký spôsob premýšľania o designe dnes vedie už len k priemeru. Aby sme skutočne pomohli firemnej vizuálnej identite, musíme vytvoriť niečo s možnosťou ozajstného obsahu. Netvoríme hotovú výpoveď, pretože to, čo potrebujeme povedať, sa v tejto dobe stále posúva. Tvoríme jazyk, mantinely vyšších hodnôt pre nekonečný konkrétny odkaz. Tvoríme systém. Firma s naozaj silnou identitou a tvárou ako je Agrifair si zaslúži, aby túto jej pravú podstatu bolo vidieť, a nie iba tvorbu kostnatých ilúzií."


Vážený zákazník, veľmi by nás tešilo, keby ste nás v našej novej firemnej vizuálnej identite poznali. Aby ste nás videli tak, ako videní byť chceme – ako rodinnú firmu, ktorá má svoju tradíciu a ktorej pritom nie je cudzí prirodzený vývoj a expanzia. Ako firmu, ktorá vie, že na prvom mieste bol, je a bude férový (faktový…) ľudský prístup.


Vedenie spoločnosti AGRI FAIR s.r.o.

iso